Tannlegeskrekk

Tannlegeskrekk er et alvorlig problem som mange sliter med og er et alvorlig samfunnsproblem som trenger mer oppmerksomhet. På Langhus Tannklnikk har vi erfarne ansatte som alle vil hjelpe deg med å få en trygg og god behandling! Våre tannleger har god erfaring med å behandle tannlegeskrekk og tilrettelegger behandlingen slik du er komfortabel med.

Hva er tannlegeskrekk?

En person som lider av alvorlig tannlegeskrekk (odontofobi) vil uansett smerter, problemer med spising, utseende eller annet unngå tannleger. Det å være så redd for tannlegen at man utsetter tannlegebesøk kan få veldig store konsekvenser, der eksempel en liten tannverk utvikle seg til en tannbyll.

Vi behandler pasienter med tannlegeskrekk daglig.

Behandling av tannlegeskrekk hos Langhus Tannklinikk!

• Uforpliktende gratis konsultasjon for behandling av din tannlegeskrekk.
  • Dialog og prat om identifisering av årsaken til din tannlegeskrekk i avslappende miljø uten forpliktelse til behandling.
  • Samarbeide mellom tannlege og pasient å lage en god behandlingsplan sammen, eventuelt sammen med en psykolog.
  • Alltid fokus på smertefri og behagelig behandling.
  • Vi gir deg råd om forebyggende behandling.
  • Du som pasient er i sentrum hos oss på Langhus Tannklinikk og har fullstendig kontroll situasjonen.
Tannlegeskrekk og refusjon fra Helfo Pasienter med alvorlig tannlegeskrekk, har rett til refusjon! Relevant dokumentasjon trengs fra lege eller psykolog på at pasientens tannlegeskrekk har bidratt til dårlig tannhelse på grunn av avstått tannlegebesøk under en lengre periode. Refusjon fra Helfo kan redusere din tannlegekostnader betraktelig.